Фізика робить людину не тільки розумнішою, але й сильнішою
Головна | Реєстрація | Вхід | RSS                                       Ви увійшли як Гість | Група "Гості"Вітаю Вас Гість
 

Вічний рух

Форма входу

Корисні посилання

Мої статті [7]

Друзі сайту

Фізика
PHISICS BLOG
Еврика
Імпульс

Каталог статей

Головна » Статті » Мої статті

Про організацію роботи школи з молодим спеціалістом

„Відкрити у кожній людині творця, поставити її на шлях самобутньо-творчої, інтелектуально-повнокровної праці – це завдання стає нині першочерговим у практичній роботі школи”

                   (В.О.Сухомлинський)

 

Немає потреби переконувати когось у тому, що добре організована підготовка фахівців – найважливіше завдання кожної держави.

         Сучасна доба ставить нові вимоги до вчителя. Суспільству потрібен вчитель-професіонал з високою науково-теоретичною, методичною, психолого-педагогічною, теоретичною і практичною підготовкою, здатний до безперервного навчання, творчості і постійного самовдосконалення. Тому, в сучасних умовах модернізаційних змін в освітньому просторі всіх рівнів важливого значення набуває становлення молодого вчителя, робота якого має ґрунтуватися на досягненнях психолого-педагогічної науки, перспективного педагогічного досвіду і бути спрямованою на підвищення власної фахової майстерності.

         У структурі системи професійної підготовки педагогів особливої актуальності набуває    діяльність молодого вчителя протягом перших років роботи, його адаптація до професії педагога.

Від того, як пройдуть перші роки вчителя-початківця, залежить чи залишиться ця людина в освіті і чи пов’яже вона свою діяльність з дітьми.

 Це добре розуміє адміністрація нашої школи. В нашій школі не один рік працює школа молодого вчителя, яка надає допомогу молодим вчителя в їх становленні та самовдосконаленні.

Серебрякова Тетяна Сергіївна розпочала свою педагогічну діяльність у Криничанській СЗШ у 2011-2012 н.р. після закінчення Криворізького педагогічного університету за спеціальністю «Педагогіка і методика середньої освіти. Фізика» та отримавши кваліфікацію вчителя фізики, астрономії та безпеки життєдіяльності.

  На протязі 2011-2012 н.р. з нею  була організована робота у школі молодого вчителя з метою підвищення її фахової майстерності, формування у неї високих професійних ідеалів, потреби у постійному саморозвитку й самовдосконаленні.

    Головним завданням на першому році роботи вчителя було ознайомлення з вимогами до професії, включення вчителя в самостійну професійну діяльність, зіставлення рівня готовності до роботи з вимогами школи і часу.

  Наставником у Серебрякової Т.С. стала я – Вовк Людмила Георгіївна - вчителька математики, керівник кафедри природничо-математичних дисциплін.

   На початку навчального року була спланована   робота з молодим вчителем у ШМВ. Навчання було проведено на 8 засіданнях , які відбувалися щомісяця. На цих заняттях розглядалися питання адаптації до роботи та навчального закладу,питання підвищення загально-педагогічного і методичного рівня, практична співпраця з вчителем-наставником та колегами.

Один із найважливіших аспектів діяльності школи молодого вчителя є робота з підвищення якості, ефективності і результативності сучасного уроку. Тому особливу увагу у своїй співпраці приділили саме цьому питанню, при цьому опрацьовували літературу про сучасний урок, знайомилися з методикою викладання фізики, досвідом майстрів педагогічної праці. Це позитивно вплинуло на підготовку молодого вчителя до уроків.

Крім цього до плану роботи були включені наступні питання:

-         процес навчання, принципи та правила навчання;

-         структура навчальних програм з фізики та інформатики;

-         календарно-тематичне планування уроків фізики та інформатики;

-         робота з учнівськими зошитами як один із шляхів підвищення якості знань учнів;

-         пізнавальна діяльність учнів та методи її стимулювання;

-         налагодження зворотного зв’язку з учнями на уроках;

-         вибір раціональних методів викладення нового матеріалу;

-         моніторинг навчальних досягнень учнів;

-         диференціація та індивідуальний підхід до навчання;

-         робота з обдарованими та невстигаючими учнями;

-         нестандартні форми проведення уроків;

-         позакласна робота з предмету.

Протягом навчального року були проведені консультації для Тетяни Сергіївни ще й інших питань, що виникали в процесі навчання та виховання учнів, оскільки вона стала класним керівником 9 класу у ІІ семестрі.

  Серебрякова Тетяна Сергіївна за рік роботи у школі виявила знання теоретичної та методичної підготовки.  Вчителька намагається ретельно готуватися до уроків, часто звертається за порадами щодо раціонального вибору прийомів навчання, систематично пише плани-конспекти уроків. Під час уроків вірно використовує форми та методи навчання і роботи з учнями, враховує вікові та індивідуальні особливості учнів, прагне зацікавити їх проблемними запитаннями, фактами із життя та практичної діяльності людей . В свою практичну діяльність вона намагається включати групову та парну роботу учнів. Використовує часто комп’ютерну підтримку уроків, зокрема під час виконання лабораторних робіт та лабораторного практикуму.

Для того, щоб навчання в школі молодого вчителя мало позитивні результати, ми спільно з Тетяною Сергіївною розробили план засідань на цей навчальний рік, в який включили ті питання, які потребують більшої уваги.

Заняття 1

Зміст заняття

Дата

Відповідальний

1

Календарно-тематичне планування з математики. Нормативні документи , вимоги та рекомендації до викладання математики у 2012-2013 н.р. Критерії оцінювання знань учнів з математики

 

 

 

вересень

 

 

 

Вовк Л.Г.

2

Стисла характеристика класів, у яких учителька буде викладати математику

3

Організація самоосвітньої діяльності  вчителя. Створення каталогу методичної літератури

 

            Заняття 2

Зміст заняття

Дата

Відповідальний

1

Активізація пізнавальної діяльності учнів на уроках фізики та математики.

 

 

жовтень

 

 

Вовк Л.Г.

2

Вибір науково-методичної проблеми та планування роботи над нею

3

Методичні вимоги до сучасного уроку, врахування їх під час планування уроків з фізики та математики

 

Заняття 3

Зміст заняття

Дата

Відповідальний

1

Запровадження інтерактивного навчання у викладанні фізики через домашній експеримент

 

 

 

листопад

 

 

 

Вовк Л.Г.

2

Поповнення матеріальної бази фізичного кабінету. Проведення підсумкових робіт за І семестр.

3

Моніторинг знань учнів з математики

 

Заняття 4

Зміст заняття

Дата

Відповідальний

1

Нетрадиційні та нестандартні уроки, їх види та проведення. Самоаналіз уроку

 

 

січень

 

 

Вовк Л.Г.

2

Про організацію системи контролю за знаннями, вміннями та навичками учнів

3

Відвідування молодим спеціалістом уроків та виховних заходів інших вчителів

 

Заняття 5

Зміст заняття

Дата

Відповідальний

1

Викладання складних тем математики

 

березень

 

Вовк Л.Г.

2

Організація консультацій та підготовка учнів до ДПА з математики

3

Групова робота на уроках.

 

Заняття 6

Зміст заняття

Дата

Відповідальний

1

Організація відвідувань уроків молодого спеціаліста вчителем-наставником з метою надання методичної допомоги

 

 

квітень

 

 

Вовк Л.Г.

2

Підготовка учнів до ЗНО з фізики

3

Підсумок роботи за ІІ рік. Співбесіда з молодим спеціалістом. діагностування

Тетяна Сергіївна тісно співпрацює із досвідченими колегами нашої школи, які входять в творчу групу, з вчителями – методистами, використовує їх передовий педагогічний досвід, напрацьовані ними методичні рекомендації, алгоритми, пам’ятки щодо впровадження педагогічних технологій, поради.

   Як молодий спеціаліст Тетяна Сергіївна ще й самостійно вивчає за різними джерелами досягнення педагогічної науки і практики.

   Як класний керівник знайшла спільну мову з вихованцями та їх батьками.

   Тетяна Сергіївна дотримується норм професійної етики, зарекомендувала себе як відповідальний працівник, сумлінно виконує покладені на неї обов’язки.

Так організована робота з молодим вчителем, допомагає їй як вчителю-початківцю домагатися успіхів у педагогічній праці, розвивати свій творчий потенціал.

Вчитель-наставник  Вовк Л.Г.

Категорія: Мої статті | Додав: фізика (06.11.2012)
Переглядів: 1319 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:

Годинник

Нехай буде світло

Пошук