„Відкрити у кожній людині творця, поставити її на
шлях самобутньо-творчої, інтелектуально-повнокровної праці – це завдання стає
нині першочерговим у практичній роботі школи”
(В.О.Сухомлинський)
Немає потреби переконувати когось у тому,
що добре організована підготовка фахівців – найважливіше завдання кожної
держави.
Сучасна
доба ставить нові вимоги до вчителя. Суспільству потрібен вчитель-професіонал з
високою науково-теоретичною, методичною, психолого-педагогічною, теоретичною і
практичною підготовкою, здатний до безперервного навчання, творчості і
постійного самовдосконалення. Тому, в сучасних умовах модернізаційних змін в
освітньому просторі всіх рівнів важливого значення набуває становлення молодого
вчителя, робота якого має ґрунтуватися на досягненнях психолого-педагогічної
науки, перспективного педагогічного досвіду і бути спрямованою на підвищення
власної фахової майстерності.
У
структурі системи професійної підготовки педагогів особливої актуальності
набуває діяльність молодого вчителя протягом
перших років роботи, його адаптація до професії педагога.
Від того, як пройдуть перші роки
вчителя-початківця, залежить чи залишиться ця людина в освіті і чи пов’яже вона
свою діяльність з дітьми.
Це
добре розуміє адміністрація нашої школи. В нашій школі не один рік працює школа
молодого вчителя, яка надає допомогу молодим вчителя в їх становленні та
самовдосконаленні.
Серебрякова Тетяна Сергіївна розпочала свою педагогічну діяльність у
Криничанській СЗШ у 2011-2012 н.р. після закінчення Криворізького педагогічного
університету за спеціальністю «Педагогіка і методика середньої освіти. Фізика»
та отримавши кваліфікацію вчителя фізики, астрономії та безпеки
життєдіяльності.
На протязі 2011-2012 н.р. з
нею була організована робота у школі
молодого вчителя з метою підвищення її фахової майстерності, формування у неї
високих професійних ідеалів, потреби у постійному саморозвитку й
самовдосконаленні.
Головним завданням на першому
році роботи вчителя було ознайомлення з вимогами до професії, включення вчителя
в самостійну професійну діяльність, зіставлення рівня готовності до роботи з
вимогами школи і часу.
Наставником у Серебрякової Т.С.
стала я – Вовк Людмила Георгіївна - вчителька математики, керівник кафедри
природничо-математичних дисциплін.
На початку навчального року була
спланована робота з молодим вчителем у
ШМВ. Навчання було проведено на 8 засіданнях , які відбувалися щомісяця. На цих
заняттях розглядалися питання адаптації до роботи та навчального закладу,питання
підвищення загально-педагогічного і методичного рівня, практична співпраця з
вчителем-наставником та колегами.
Один із найважливіших аспектів діяльності
школи молодого вчителя є робота з підвищення якості, ефективності і
результативності сучасного уроку. Тому особливу увагу у своїй співпраці
приділили саме цьому питанню, при цьому опрацьовували літературу про сучасний
урок, знайомилися з методикою викладання фізики, досвідом майстрів педагогічної
праці. Це позитивно вплинуло на підготовку молодого вчителя до уроків.
Крім цього до плану роботи були включені наступні
питання:
-
процес
навчання, принципи та правила навчання;
-
структура
навчальних програм з фізики та інформатики;
-
календарно-тематичне
планування уроків фізики та інформатики;
-
робота
з учнівськими зошитами як один із шляхів підвищення якості знань учнів;
-
пізнавальна
діяльність учнів та методи її стимулювання;
-
налагодження
зворотного зв’язку з учнями на уроках;
-
вибір
раціональних методів викладення нового матеріалу;
-
моніторинг
навчальних досягнень учнів;
-
диференціація
та індивідуальний підхід до навчання;
-
робота
з обдарованими та невстигаючими учнями;
-
нестандартні
форми проведення уроків;
-
позакласна
робота з предмету.
Протягом навчального року були проведені консультації для Тетяни Сергіївни
ще й інших питань, що виникали в процесі навчання та виховання учнів, оскільки
вона стала класним керівником 9 класу у ІІ семестрі.
Серебрякова Тетяна Сергіївна за рік
роботи у школі виявила знання теоретичної та методичної підготовки. Вчителька намагається ретельно готуватися до
уроків, часто звертається за порадами щодо раціонального вибору прийомів
навчання, систематично пише плани-конспекти уроків. Під час уроків вірно використовує
форми та методи навчання і роботи з учнями, враховує вікові та індивідуальні
особливості учнів, прагне зацікавити їх проблемними запитаннями, фактами із
життя та практичної діяльності людей . В свою практичну діяльність вона
намагається включати групову та парну роботу учнів. Використовує часто
комп’ютерну підтримку уроків, зокрема під час виконання лабораторних робіт та
лабораторного практикуму.
Для того, щоб навчання в школі молодого вчителя
мало позитивні результати, ми спільно з Тетяною Сергіївною розробили план
засідань на цей навчальний рік, в який включили ті питання, які потребують
більшої уваги.
Заняття 1
№
|
Зміст заняття
|
Дата
|
Відповідальний
|
1
|
Календарно-тематичне планування
з математики. Нормативні документи , вимоги та рекомендації до викладання
математики у 2012-2013 н.р. Критерії оцінювання знань учнів з математики
|
вересень
|
Вовк Л.Г.
|
2
|
Стисла характеристика класів, у
яких учителька буде викладати математику
|
3
|
Організація самоосвітньої
діяльності вчителя. Створення каталогу
методичної літератури
|
Заняття 2
№
|
Зміст заняття
|
Дата
|
Відповідальний
|
1
|
Активізація пізнавальної
діяльності учнів на уроках фізики та математики.
|
жовтень
|
Вовк Л.Г.
|
2
|
Вибір науково-методичної
проблеми та планування роботи над нею
|
3
|
Методичні вимоги до сучасного
уроку, врахування їх під час планування уроків з фізики та математики
|
Заняття 3
№
|
Зміст заняття
|
Дата
|
Відповідальний
|
1
|
Запровадження інтерактивного
навчання у викладанні фізики через домашній експеримент
|
листопад
|
Вовк Л.Г.
|
2
|
Поповнення матеріальної бази
фізичного кабінету. Проведення підсумкових робіт за І семестр.
|
3
|
Моніторинг знань учнів з
математики
|
Заняття 4
№
|
Зміст заняття
|
Дата
|
Відповідальний
|
1
|
Нетрадиційні та нестандартні
уроки, їх види та проведення. Самоаналіз уроку
|
січень
|
Вовк Л.Г.
|
2
|
Про організацію системи
контролю за знаннями, вміннями та навичками учнів
|
3
|
Відвідування молодим
спеціалістом уроків та виховних заходів інших вчителів
|
Заняття 5
№
|
Зміст заняття
|
Дата
|
Відповідальний
|
1
|
Викладання складних тем математики
|
березень
|
Вовк Л.Г.
|
2
|
Організація консультацій та
підготовка учнів до ДПА з математики
|
3
|
Групова робота на уроках.
|
Заняття 6
№
|
Зміст заняття
|
Дата
|
Відповідальний
|
1
|
Організація відвідувань уроків молодого спеціаліста вчителем-наставником
з метою надання методичної допомоги
|
квітень
|
Вовк Л.Г.
|
2
|
Підготовка учнів до ЗНО з
фізики
|
3
|
Підсумок роботи за ІІ рік.
Співбесіда з молодим спеціалістом. діагностування
|
Тетяна Сергіївна тісно співпрацює із
досвідченими колегами нашої школи, які входять в творчу групу, з вчителями –
методистами, використовує їх передовий педагогічний досвід, напрацьовані ними
методичні рекомендації, алгоритми, пам’ятки щодо впровадження педагогічних
технологій, поради.
Як молодий спеціаліст Тетяна
Сергіївна ще й самостійно вивчає за різними джерелами досягнення педагогічної
науки і практики.
Як класний керівник знайшла
спільну мову з вихованцями та їх батьками.
Тетяна Сергіївна дотримується норм
професійної етики, зарекомендувала себе як відповідальний працівник, сумлінно
виконує покладені на неї обов’язки.
Так організована робота з молодим вчителем,
допомагає їй як вчителю-початківцю домагатися успіхів у педагогічній праці,
розвивати свій творчий потенціал.
Вчитель-наставник Вовк Л.Г.
|