До уваги вчителів фізики! Прохаємо вас ознайомитись вимогами до підготовки завдань для ДПАз фізики в 2015 році:
Зміст атестаційної роботи з фізики визначається Програмою для загальноосвітніх навчальних закладів «Фізика. 7-11 класи» (К.: Ірпінь: Перун, 2005), для класів з поглибленим вивченням біології – програмою для загальноосвітніх навчальних закладів з поглибленим вивченням фізики (збірник навчальних програм для загальноосвітніх навчальних закладів з поглибленим вивченням предметів природничо-математичного та технологічного циклу. – К.: Вікторія, 2009) і підручниками які використовуються у певному навчальному закладі.
Завдання для атестації з фізики розробляються вчителем так, щоб вони надали можливість учням проявити рівень навчальних досягнень: на розуміння основних фізичних понять і законів; вміння аналізувати фізичні явища та процеси; навички розв’язання задач.
Атестаційна робота складається із завдань різних типів і рівнів складності: завдання у тестовій формі на встановлення однієї правильної відповіді з 4-5 запропонованих; завдання на встановлення відповідності, послідовності; задачі та творчі запитання з розгорнутою відповіддю.
З метою врахування різного рівня підготовки учнів атестаційна робота для учнів, які вивчали фізику за програмою поглибленого рівня, повинна мати збільшену кількість завдань високого рівня складності.
При розв’язуванні задач звертають увагу на такі вимоги щодо запису:
- «дано» в умові задачі у вигляді загальноприйнятих фізиці позначень;
- запису повних формул, які використовуються під час розрахунків;
- хід розв’язання з усіма послідовними діями і необхідними поясненнями, графічними ілюстраціями;
- результати обчислень у вигляді числа в тих одиницях виміру, які зазначено в умові задачі;
- повна відповідь, якщо потрібно знайти декілька величин або результатів.
Запитання з відкритою відповіддю потребує повної, логічної, розгорнутої відповіді з визначенням сутності запропонованих у завданні фізичних явищ, формулюванням фізичних законів, аналізом явищ і процесів, наведенням ілюстрацій у вигляді графіків, таблиць або схем та обґрунтування.
|